Ofte stilte spørsmål

1. Fungerer ikke medlemskoden din?
Dette skyldes sannsynligvis at du forsøker å kjøpe flere billetter med én medlemskode. Etter at du meldte deg inn i Kinoklubb Norge, mottok du en velkomstmail fra oss. I mailen ligger din personlige medlemskode bestående av åtte symboler. Denne koden utløser én billett til halv pris per Kinoklubbfilm på kino.

Lenger ned i samme mail står det et avsnitt om din 2-for-1 rabattkode som du kan gi til en venn. Denne består av sju symboler. Dette er ikke en medlemskode, men en rabattkode som din venn bruker for å registrere et gratis medlemskap i Kinoklubben. Din venn går inn på www.kinoklubb.no og trykker på ”meld deg inn”. De må registrerer seg på samme måte som du gjorde, men i feltet ”rabattkode” legger de inn rabattkoden som du har fått tilsendt. Vennen vil bli bedt om å betale og dette må gjøres, men de vil ikke bli trukket noe beløp det første året. Etter at personen er registrert, vil de motta sin egen personlige medlemskode.

2. Er kinobilletten forhåndsbetalt?
Nei, du bestiller og betaler billetten din på filmweb.no eller kinoens nettside. Du kan også kjøpe den i kinoens billettluke. Når du bestiller taster du inn eller viser din personlige medlemskode, så får du 50% avslag på ordinær billettpris på én billett per film per medlemskap.

3. Kan jeg la andre bruke medlemskoden min hvis det er en film jeg ikke skal se?
Ja, du kan la en venn bruke medlemskoden din. Men husk at du kun kan bruke medlemskoden én gang pr Kinoklubb-film. Og pass på at det er en venn du stoler på, for koden din er den samme til alle filmene.

4. Hvor mange billetter kan jeg bestille med medlemskoden min?
Du får 50% avslag på ordinær billettpris på én billett per film per medlemskap.

5. Jeg har en mistanke om at noen jeg ikke stoler på har fått tilgang til koden min. Kan jeg få en ny kode?
Ja, vi kan lage en ny kode til deg. Ta kontakt med kundeservice.

6. Kan jeg bestille flere Kinoklubb-billetter i samme kjøpsprosess?
Ja, så lenge du har alle medlemskodene tilgjengelig. Du må legge inn én kode om gangen, og du må ha like mange medlemskoder som du bestiller billetter til halv pris.

7. Kan jeg bestille en ordinær billett sammen med min Kinoklubb-billett, slik at vi kan sitte sammen?
Ja, du kan kjøpe alle typer billetter sammen med Kinoklubb-billetten din – både på filmweb.no, på kinoens nettside og i billettluken.

8. Jeg har en rabattkode som skal gi meg avslag i medlemsavgiften. Hvordan bruker jeg den?
Det er et eget felt merket «Rabattkode» på den første siden i innmeldingsprosessen. Legg inn koden din der, så vil automatisk rabatten trekkes fra før du betaler.

9. Hva er forskjellen på KinoPluss og Kinoklubben?
KinoPluss er Nordisk Film Kinos fordelsprogram, der du får 10 kr rabatt hver gang du du kjøper billett online - på NFkino.no eller i NFkino-appen. Her kan du lese med om KinoPluss. KinoPluss rabatten kan ikke kombineres med andre rabattordninger i samme kjøp.

Kinoklubb Norge er en abonnementsbasert klubb der medlemmene får 50% rabatt på minst 10 utvalgte filmer pr. år. Medlemskapet koster kr 149,- pr. år.

10. Jeg la inn medlemskoden min da jeg bestilte billett på nettet, men jeg fullførte ikke kjøpet. Nå står koden som brukt. Hvordan kan jeg gjøre den aktiv igjen?
Dette kan vår kundeservice hjelpe deg med. Ta kontakt med kundeservice.

11. Når kan vi se filmene?
Du kan bruke medlemskoden din og få 50% rabatt fra og med premieren og så lenge Kinoklubb-filmen går som ordinær forestilling på kino.

12. Gjelder medlemskoden også til førpremierer?
De aller fleste førpremierer og spesialvisninger på Kinoklubbfilmer vil ha vanlig 50% rabatt for våre medlemmer, men det gjelder ikke alle. Sjekk den aktuelle forestillingen, og om den har Kinoklubb billettkategori så får du rabatten din.

13. Kan jeg bruke medlemskoden min sammen med pensjonistrabatt eller andre rabattordninger?
Nei, Kinoklubbens medlemskode kan ikke kombineres med andre rabatter.

14. Hvor kan jeg bruke medlemskoden?
Du kan bruke medlemskoden og se Kinoklubb-filmene på alle disse kinoene

15. Hvordan melder jeg meg ut av Kinoklubben?
Det er en knapp på din profilside. Her kan du enkelt si opp medlemskapet ditt.

16. Får jeg igjen penger hvis jeg melder meg ut av Kinoklubben før det er gått et år?
Nei, du får ikke igjen noe av medlemsavgiften selv om du melder deg ut før det er gått ett år. Du kan melde deg ut når som helst, men du er fremdeles medlem og vil ha gyldige rabattkoder til alle filmer frem til det er gått ett år. Medlemskapet vil deretter automatisk stoppes.

17. Jeg har byttet e-postadresse eller fått nytt betalingskort, hvordan kan jeg sikre at informasjon min er riktig?
Du kan enkelt endre all din informasjon på din profilside. Legg inn den nye informasjonen i det aktuelle feltet og lagre, så registrerer vi endringen umiddelbart.

18. Jeg har vært medlem tidligere, og nå skal jeg melde meg inn igjen. Kan jeg få den samme medlemskoden?Ja, så lenge du bruker den samme innloggingsinformasjonen så vil du få den samme medlemskoden som du hadde tidligere.

19. Jeg har glemt passordet mitt. Hvordan kan jeg komme inn på min profil?
Du kan få tilsendt nytt passord her

20. Jeg har fått et gavekort som skal gi meg gratis medlemskap. Likevel blir jeg spurt om å legge inn kortnummeret mitt. Hvorfor det?
Du vil ikke bli trukket det første året, men på grunn av at medlemskapet fornyes automatisk når det er gått et år krever systemet at man registrerer et betalingsmiddel. Du kan når som helst i løpet av året si opp medlemskapet, og da vil du ikke bli trukket.

21. Hvordan fungerer betaling med mobilregningen? Når du velger denne betalingsmåten vil medlemsavgiften belastes mobiltelefonregniningen din. Løsningen leveres av Strex, og du kan til enhver tid logge deg inn på Strex.no og se hvilke belastninger som er foretatt. Strex er eid av Telenor, Telia og ICE, og mobilbetaling støttes av de aller fleste mobiloperatører.

22. Hvor legger jeg inn medlemskoden for å få rabatt? Du finner ønsket forestilling enten via Filmweb.no eller direkte på din lokale kino. Noen kinoer har en egen billettkategori som heter Kinoklubb, mens noen har et felt i forbindelse med betalingen der du fyller ut medlemskoden din. Når du fyller ut en gyldig medlemskode trekkes automatisk 50% fra ordinær billettpris.

23. Hvordan fungerer betaling med Vipps?
Når du velger «Betale med Vipps», vil du bli tatt videre til Vipps som leverer betalingsløsningen. Her legger du inn telefonnummeret du ønsker å betale med (som er knyttet til Vipps), og trykker så «Neste». Dette telefonnummeret trenger ikke å samsvare med telefonnummeret du bruker i Kinoklubb. Neste steg er å åpne Vipps-appen på telefonen, slik at du kan godkjenne betalingsavtalen. Dette må du gjøre selv om du har en rabattkode, og beløpet er satt til 0,-. Du godkjenner avtalen ved å trykke på «Bekreft og betal»/«Bekreft».